Een klantenkaart laten maken

De klantenkaart maken is een van de grote strategieën van klantenbinding.

Naast de vele andere praktijken in deze zin is het de bedoeling om voordelen te bieden aan meer frequente klanten, of zelfs om een nieuwe klantenportefeuille te creëren door middel van de voordelen en faciliteiten die uw bedrijf hen kan bieden.

De punten die recht geven op deze voordelen worden meestal opgeslagen op een magnetische kaart, of zelfs op een papieren kaart.

Hoe maak je een klantenkaart voor je bedrijf?


De eerste stap is om een goed marketingplan op te stellen. Dat komt omdat u en uw partners zullen moeten analyseren welk type kaart het meest ideaal is voor uw type bedrijf en voor uw klanten.

Daarnaast moet u ook analyseren welke soorten voordelen deze klanten worden geboden en hoeveel punten zij moeten verzamelen om deze voordelen te behalen.

Vergeet niet om strategische plannen te maken, altijd in lijn met uw bedrijfsplan en uw budgetplanning.

Dat komt omdat de voordelen die uw bedrijf zal bieden via de klantenkaart geen vorm van schade voor uw bedrijf kunnen zijn.

Het is noodzakelijk om te weten hoe je onderscheid kunt maken tussen wat de voordelen voor het bedrijf oplevert en wat verlies kan betekenen wanneer het op grote schaal wordt toegepast.

Ken de klant


Elke ondernemer die wil slagen weet dat het belangrijkste in zijn bedrijf de klant is en als zodanig zeer goed bekend en begrepen moet zijn.

Deze kennis zorgt ervoor dat u gerichte acties kunt creëren, specifiek voor elk klantsegment dat uw bedrijf heeft.

Deze richting en personalisatie maakt dat de klant zich bijzonder en exclusief voelt. Als u de wensen, gewoontes en behoeften van uw klanten goed kent, weet u precies welke voordelen voor hen het meest waardevol zijn.

Wees creatief


Creativiteit brengt altijd resultaat, en in dat geval is het niet anders. Creëer een getrouwheidskaart die het gezicht van uw bedrijf heeft, die uw visuele identiteit volgt.

Verzamel uw meest creatieve partners en medewerkers en bedenk een interessante naam voor uw klantenkaart. Niet alleen dat, profiteer van deze bijeenkomst om creatieve manieren te bespreken om deze kaart te adverteren.

Hoe zal het worden gepresenteerd in advertenties? Wie zal het doelpubliek zijn? Hoe kan dit het beste worden bereikt?

Zoek naar manieren om deze kaart en de voordelen ervan af te stemmen op de missie, visie en waarden van uw bedrijf. Op deze manier zal het naast de voordelen voor uw klanten een goede toegevoegde waarde opleveren voor uw klanten.

Kies het juiste materiaal


Heb je al besloten wat voor materiaal de getrouwheidskaart zal zijn? Wordt het een magnetische plastic kaart? Heb je een chip nodig?

Het is de moeite waard om te onthouden dat als het plastic is, het belangrijk is dat het een barcode heeft, zodat het kan worden gelezen door uw bedrijfsmanagementsoftware.

Als het papier is, wat is dan de kwaliteit van dat papier? Is het moeilijk om deze kaart te vervalsen? Zijn uw postzegels in goede kwaliteit of kunnen ze gemakkelijk gekopieerd worden?

Al deze vragen zijn geldig om ongemak te voorkomen voor kwaadwillende klanten die op illegale wijze willen profiteren van uw loyaliteitsprogramma.


Met deze tips is het veel gemakkelijker om een effectieve strategie voor uw klantenkaart te creëren. Volg al deze stappen en als u met een ander idee komt dat bijdraagt aan uw strategie, vergeet dan niet het toe te passen.

Bron: ecommercewebshops

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*